Persbericht Export Marketing Management samenwerking

Exporterend Nederland sterker op de kaart met opleiding

Vanaf 1 oktober a.s. werken E&M ExportManagement en Export Partner samen in de post-HBO opleiding Export Marketing Management®. E&M ExportManagement, sinds 1990 organiserend bureau van de opleiding, heeft ruim 900 exportprofessionals opgeleid tot Qualified Export Manager®, binnen Europa de enige erkende exporttitel in zijn soort. Fred Janssen, ontwikkelaar en hoofddocent over de samenwerking: ‘De samenwerking betekent een nieuwe impuls aan de opleiding door gebruik te maken van zowel de praktische als strategische kennis die bij Export Partner aanwezig is.’

State-of-the-art kennis
Met 20 jaar ervaring in export heeft Export Partner een duidelijke visie en expertise ontwikkeld en deelt zij deze state-of-the-art kennis bij haar opdrachtgevers. In samenwerking met E&M verzilvert zij deze kennis nu in de post-HBO opleiding Export Marketing Management®. De samenwerking krijgt zijn beslag in de eerstvolgende opleiding die vanaf januari 2019 start. Oud-deelnemer aan de opleiding en mede-eigenaar van Export Partner Johan van Diermen: ‘Met 20 jaar ervaring weet Export Partner als geen ander wat nodig is om van internationale handel een succes te maken. Het zit in ons DNA om organisaties te stimuleren en het mogelijk te maken zelfstandig exportvraagstukken op te pakken en commercieel succes te realiseren. Voor Export Partner is deze samenwerking dan ook een logische stap.’

Praktijk- en resultaatgericht
Naast ervaren exportprofessionals uit het bedrijfsleven wordt het programma ondersteund door een team van 20 gastsprekers die elk betrokken zijn bij export, zoals KvK experts op het gebied van marktinformatie, subsidies en logistiek, juridische experts van CMS Derks Star Busman, financiële experts van de Rabobank en douane experts van Customs Knowledge. Tijdens de opleiding werken deelnemers in een systematische benadering aan een bedrijfsspecifiek export stappenplan en worden hierbij gecoacht door de professionals van o.a. Export Partner. Het resultaat is een exportbeleidsplan waarmee de deelnemer en diens organisatie direct aan de slag kan.

Deelnemers
De opleiding is voor iedereen die actief is in een internationaal werkveld ongeacht de branche. Van exportmanager tot commercieel directeur. Deelnemers komen uit diverse sectoren en zijn werkzaam bij multinationals en MKB-bedrijven, waaronder: Damen Shipyards, Geesa, BRB International, Stopaq, Tropicare, DSM, Flora Holland, Heineken, Greefa, Vrumona, Remeha, Bugaboo, ASML, Royal Mosa, Siemens, Imtech, Jalema, Boskalis, etc. etc. Meer informatie over de opleiding vind je hier.

Stimuleren internationale handel
Met de erkende opleiding stimuleren E&M ExportManagement en Export Partner, geheel in lijn met het beleid van de overheid, internationale handel door internationaal georiënteerde bedrijven en personen te begeleiden in het verstevigen en uitbouwen van hun internationale marktpositie. Naast het door ontwikkelen van de post-HBO opleiding breiden beide organisaties hun dienstverlening progressief uit met de samenwerking. ‘We gaan elkaar hierin concreet aanvullen en exporterend Nederland internationaal nog sterker op de kaart zetten’, aldus Fred Janssen en Johan van Diermen.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Fred Jansen via 077-4748135 en Export Partner 030-2936475. Download het persbericht hier.