Food Trends

Termen als ‘Clear Label’ en ‘Free From’ heeft u wellicht eens van gehoord. Maar wat zijn nou dé trends op het gebied van voeding? Wij zetten er alvast een paar voor u op een rij:

  • Organic Growth for ‘Clear’ labels
    Clear en Clean Label producten die ook nog eens Organic en GMO-free zijn.
  • ‘Free From’ For All
    De doelgroep voor gluten- en lactosevrije producten breidt zich uit naar mensen die geen allergieën hebben.
  • Green Light for Vegetables
    Het feit dat er (te) weinig groenten geconsumeerd worden door zowel volwassenen als kinderen betekent mooie kansen voor de creatieve producent. Er komen steeds meer producten op de markt waarin verstopte groenten zijn verwerkt.
  • Tastes for new experiences
    Deze trend gaat over het internationaliseren van de smaak. De reislustige en avontuurlijke consument staat open voor nieuwe producten en smaaksensaties. Salted Caramel is 2015, wordt Sweet Avocado in 2016 de hit?

Met creativiteit bent u de concurrentie altijd een stap voor. Op zoek naar nog meer inspiratie voor uw productinnovaties? Bekijk hier de uitgebreide foodtrends webinar van innovatiespecialist Lu Ann Williams.