Export
Insights

Healthy People en Innovatie: A never ending story

Joost de Bruijne (DGA Healthy People) over productinnovatie

Bij bezoeken aan klanten zeg ik met enige trots dat wij 50 procent van onze tijd besteden aan innovatie. Het is voor ons als “klein” bedrijf de enige manier om onze concurrenten te slim af te zijn. En dit zijn niet de minsten. Wij concurreren met grote multinationals als onder andere Coca Cola, Campina en Unilever. Daarnaast hebben we ook nog eens honderdduizenden “kritische” consumenten als klant. Innovatie is dus niet bedoeld als toverwoord, maar als een heel simpel en concreet proces. Het is meer iets wat tussen je oren zit dan in stapels marktonderzoek.

 

Een paar tips uit de keuken van Healthy People:

  • Elk winkelbezoek in zowel binnen- als buitenland vormt een bron van inspiratie.
  • Lees en volg alle nieuwsbrieven op het gebied van ingrediënten en food productie.
  • Kom in gesprek met je toeleveranciers: zij zijn je beste vrienden als het om innovatie gaat. Je toeleveranciers zijn vaak uitstekend op de hoogte over wat er speelt en kunnen je helpen. Ze zijn meer dan alleen een crediteur!
  • Doe geen marktonderzoeken: dit leidt tot middelmaat en de grootste gemene deler. Daar zit geen klant op te wachten!
  • Ga uit van jezelf: wat jij handig, goedkoop, lekker of mooi vindt, vindt een ander vaak ook.

Joost de Bruijne
DGA Healthy People