Diensten

Services

Met opgeteld 130 jaar ervaring in de internationale FMCG-branche weten we als geen ander voor welke uitdagingen bedrijven staan. Export pakken wij gestructureerd en volgens onderstaande modules aan. Indien sommige modules al zijn doorlopen of de benodigde input is reeds voorhanden, dan kunnen we versnellen en concreet tot actie overgaan.

  • Module 1: Export Challenge

    Heeft u nog geen export kennis en ervaring of uw exporteert al jaren maar sommige klanten of landen zijn nog steeds ‘ver’ weg? Wij maken een blauwdruk van uw onderneming, behoeftes en inzichtelijk wat u allemaal te wachten en te doen staat. Zodoende krijgt u snel inzicht in de exportuitdaging en komt export een flinke stap dichterbij. Denk hierbij aan het helder in kaart brengen waar uw onderneming goed in is. Waar de bottlenecks zitten? Wat wilt u bereiken? Welke landen bieden kansen en welke zakelijke kenmerken kan ik verwachten? Wie zijn enkele voorbeelden van uw potentiele klanten? En, welke stappen moet ik nu nemen?

  • Module 2: Export Plan

    Eerst denken, dan doen. Echter, u vindt het lastig om uw visie te benoemen en om te zetten in een praktisch uitvoerbaar plan met een heldere strategie, aanpak en focus. Immers, een helder plan geeft focus en vergroot de kans op succes. Geen punt, wij maken uw route to market plan. Geen lange rapporten maar een pragmatisch plan waarin gekozen wordt voor landen, verkoopkanalen, producten, potentiele klanten en de entreestrategie. Uiteraard bevat een plan ook een export kostenbegroting.

  • Module 3: Export Sales Executie

    Dit is waar het allemaal om draait, contact met de potentiele klanten om met hen aan tafel tot zaken te komen. Na de laatste voorbereidingen, waarin we onder andere uw documentatie (bedrijfspresentatie, assortimentslijst, etc.) in de juiste taal gieten en de punten op de ‘i’ zetten van de sales pitch, richten we ons op acquisitie en doen er alles aan om hen tot klant binnen te halen; van het eerste telefonische contact, tot het verzorgen van sampling, maken van offertes, bezoeken van de klant en het onderhandelen van de deal. Uiteraard met structurele tussentijdse opvolging, opvolging en nog eens opvolging.

  • Module 4: Export Account Management

    Eenmaal de eerste buitenlandse klanten binnen, dan moet deze worden opgestart en zullen de eerste orders moeten worden begeleid. De focus verschuift naar het intensiveren van deze nieuwe relaties en het verder uitbouwen van de commerciële samenwerking door gezamenlijk nieuwe producten te ontwikkelen en activiteiten te ondernemen om de marktpositie te verstevigen. Uiteraard hoort hier ook het maken van accountplannen bij en het voeren van jaargesprekken bij.

  • Module 5: Orangisatie Ontwikkeling

    Sinds het jaar 2000 helpen we bedrijven met export en alles wat hierbij komt kijken. Het bedienen van buitenlandse klanten kan allerlei consequenties met zich mee brengen. Denk hierbij aan versterking van uw sales team en binnendienst, opzetten van productontwikkelingsbeleid of het continue scherp houden van uw team en de doelen. Gedurende de ontwikkeling en het groeien van uw bedrijf, helpen wij u en de mensen om klaar te zijn voor hetgeen dat op hun pad komt. Zodoende brengen wij uw onderneming vlekkeloos naar de volgende fase in haar ontwikkeling.